lördag, mars 10, 2007

Mer pyssel i verkstaden

Till detta kort har jag använt den "STORA" på mässan omtalade gummisaken på 16 cm och 5 cm bredd... hii va skoj vi hade om storleken...
Har chalkat den och glittrat den med sakura gelly roll transpary gold... syns inte på fotot.
Tack pernillaA för jag fick låna denna underbara stämpel!
Och tack LL för Lånet av Vixen för ett tag sedan...








Alla vill till himmelen men få vill ju dö.....
Vet inte riktigt hur detta kort blev till men jag trallade på låten och hittade ängeln... och fortsatte på kortet med döskallarna som jag började med på pinglornas träff...
Tack för pappert Hjördis det står Petra på det ....









Baka baka liten kaka....
Älskar detta hambly papper kraftigt och en text som ser hand kalligraferad...
Tack igen PernillaA för lånet av stämpeln... Kakan och texten och kakan från Stämpelhuset

15 kommentarer:

Camilla sa...

Oj vad du har varit kreativ...superfina kort!

Karma sa...

Jättefina kort Petra, roligt o kreativt som alltid. Gillar ju det röda pappret på understa kortet, jag o Millis stod o fundrade på att köpa det på mässan, tyvärr gjorde jag inte det o nu ångrar jag mig så... Kram Petra

Anonym sa...

Vad stooor den är.... ja du jag har en förmåga att fälla såna tokiga kommentarer, en gång när jag skulle på rondo och se på en show med mina arbetskamrater så öste det ner ute,jag hade paraply med mig och killen i garderoben sa skall du verkligen stoppa den där(i väskan)min tokiga kommentar: ingen fara jag har skydd i väskan... alltså hade man inte vetat vad vi pratade om så ... ja ja sån är jag. Jättefina kort du gör Petra igen gör såna kort som du. Fina, tokiga och påhittiga!
Kram Tessan (Format)

Anonym sa...

Underbara kort du gjort!
Kram

Petraso sa...

Tesssssssssssaaaaannnnnnnnnna!
Är så glad att du hittat hit!
Jag hade ju inte någon så STOR hemma så jag kände att jag behövde en.... haaa Du och jag har ju samma humor! Love you!

Anonym sa...

Så otroligt härliga kort!! *tycka* Du har fått till färgerna så fint i alla korten! Å så snyggt dekorerat! Gillar upplägget i alla korten!!
SNYGGT PETRA!! =D

Anonym sa...

Vilka tre härliga kort. Å självklart döskalle.
Mysiga färger på alla tre.

Sanna F sa...

Jätte många fina kort!!!!

Rossanna sa...

Hej, Petra! Dina kort är så häftiga; härliga med alla färger och din personlighet....Kram Rossanna

Anonym sa...

Vilka härliga kort!

Anonym sa...

Åååååååååh, vad jag blev förtjust i "baka baka liten kaka"-kortet! Sååå ljuvligt!!
kram tIna

Anonym sa...

Alla tre korten är jättefina Petra, men jag fastnade lite extra vid det 3:e kortet, det är så härligt.

Anonym sa...

Hej igen...
jag har ju oxå skaffat en blogg ju... www.tessdesign.blogg.se jag har länk till dig hoppas att det var okey.
Min är inte lika rolig än som din men den skall bli!
kom in och se.
kram Tessan /(format)

Anonym sa...

*haha* Tack för din underbart söta rappar-visa på scrappiz!! ;)
Jag skrattade en bra stund efter det!! *haha* Du är för rolig! ;D

Jag säger inte att oranget är fult..men det ser förskräckligt ut till det kortet jag gjort med den rosa lilla Tilda! :P

*kraaam*

Anna sa...

Fina kort :) Fastnade mest för det röda!

Ha en bra dag!

/Anna