lördag, januari 16, 2010

skulle bara köpa pizza......


Tja detta är inte Pizza kartongen.... fast jag skulle nog fotat pizzorna. Har en ny favis pizzeria i Kungälv sedan i höstas. Da Lina heter den och ligger brevid nya idrottshallen... tar 3 min att köra dit.
Nu till storyn..... var i fredags i Skåne med Kollegan C för ett spännade uppdrag som har fått hand om. Åkte klockan 7.00 hem i från och lämnde tillbaka hyrbilen några minuter i 17.00 och full av idéer gick jag hem från Hertz och steg in genom dörrn kl 17.20 och då fick jag ta våran bil och köra sambon och kompis till bussen för en killkväll.
Det var ju oki för jag hade lovat barnen köpa Pizza.
Hm 17.40 kör jag förbi vår stads lilla galeria och tänker till snabbt att jag kanske skulle kolla om jag skulle köpa hem en bukett tulpaner?
Men sprang först in på vår rätt så udda affär Edels köpte en handväska! just en sådan jag letat efter och grabade tag i ett par svartvitrandiga gubbbyxor med hängsle för en extremt billig penning....

17.52 kommer jag på att skolkamraten Anneli har skickat ett meddelande på Fb att dom skulle ha rea i den affär hon har med en kollega.
Rusar bort dit och dundrar in kl 17.55 och möts som alltid glatt. Ser nästan med en gång 3 par stövlar som jag gillar.... gillar inte annars priserna på skorna i affären...;) och fattar ni va coola stövlar jag fick jag i! *Me Love*
och just då strular kontokortsautomaten och då tittar jag i en hylla en snygg blus den skulle passa dig säger annelie jag är lite tveksm eftersom storlekarna i affären är tja lite petite omman säger så.. men Annelie är reko tjej och hymmlar inte om storlekar...
Wow den var perfekt! märket FENGO är ju inne i en superromantisk period just nu med rysspyrs.... hee inte alls vad jag brukar ha... denna var en bra kompromiss... och snygg.
Sedan kör jag mot målet pizzerian men kommer på att jag hade DVD att lämna in gör detta, Hejar snabbt på min gamle "söndagsskolekompis" Patrik på parkeringen rusar sedan in i bilen och nu mot pizzerian...
beställer snabbt pizzorna av enormt trevliga ägarinnan och i utbyter lite shopingtips.... Sedan in i bilen hem ur med alla kassar och pizzor och klockan är 18.48 och barnen har inte ens saknat mig... dom trodde jag körde pappa ända in till stan......

Vad säger ni om mina nya killdoll stövlar, bra lådan är ju sssssssså snygg och ska sparas.


får väl göra lite reklam för affären när dom har så här sjukt snygga påsar....


handväskan är nog lite svår att se storlek men den är stor och djup så jag kan få i ett stort block....


blusen på en galje... vacker hålsöm och passar alla årtider det var ett vit band med som man kan knyta i midjan om man nu har en sådan.....


I dag har jag vart hos INKIDO och packat ner en del av de sake om ska vara med på mässan och pysslat lite grejer också... tog en hel del foton men det var inte så bra ljus men endel sneekpeaks kommer jag bjuda på i veckan.....
kommer så mycket fina grejer att man dör....
Har ont i halsen dock hoppas jag inte blvit smittad av något för det kommer vara hysteriska veckor med massa skoj projekt på jobbet och massa pyssel saker som skriker att dom vill testas och flera beställningar..... ha nog en 20 kort att visa er på lager få se om jag hinner lägga ut dom snart......

5 kommentarer:

Helena sa...

Haha... känner igen det. "Jag ska bara in i den här affären också..."
Snygga saker du handlade.

Mill@n sa...

Supersnygga fynd du gjort! Förstår att det är i grannbyn man skall shoppa... Både blusen och väskan hade fått flytta hem till mig, säg till om du till äventyrs råkar tröttna ;o)

Linapyssel sa...

Ja man hör ju att man bor på fel sida älven!!! Tok fräna stövlar....blusen är sagolik! Låter som att schemat är späckat! Håll dig frisk nu....mycket c-vitamin!
kram lina

Linda - www.knorrigt.com sa...

Åh, vilken fin låda!!! Och fina skor. :)

Angelica sa...

Stövlarna var riktigt tuffa. Det blir till att trava ut på lunchen för att kolla läget själv, med min tur så finns inga kvar i rätt storlek....

Tack för all inspiration.