måndag, juli 20, 2009

Sytt Prickiga Vimplar


Jag har sytt prickig en Vimpel/Flagspel till min svåger i födelsedagspresent.
Tyget finns i rött, rosa ,cerise, svart, turkos, lime, marinblått och kantband i massa färger 60 kr/m hos Kungälvs tyglager ( *asgarv* nej ingen hemsida) för dom som undrar.....



Lite snabbt upphängt och fotat på deras balkong


Fick snabbt sätta i hop en Förpackning blev väl inte så bra men han trodde den var köpt om det nu är positivt menat! Det vet jag att det är han som säger det!



Vi bjöds på godmatoch dryck och hade lite tävlingar ute i parken alltid lika kul när vi träffas....


Gjorde en limegrön vimpel till nästa helgs årliga garden party på söta K & U sommarställe ute i myggskogen....ska jobba lite på förpackningen..... har ett passande kort som jag inte kan visa ännu....


tog nu inte kort i bästa vinkeln men Vår hortensia blommar med massa blommor i år.....
undra om det är för all kaffe sump den har fått under våren.....

9 kommentarer:

Katrin sa...

Vilka sötisar! Visst är det kul att sy vimplar!!!
Och vilken sprudlande aktivitet du har på din blogg, fattar inte att du hinner både pyssla allt och sen fota och blogga *impad*

Mill@n sa...

Skitsnygga Petra! Önskar att jag hade din energi och göra lika många... Tyckte mycket om dem i olika färger med om jag inte skrev det längre ner... (?) Hittade detta snygga alster idag som jag ville tipsa om ; http://carinaspysselsida.blogspot.com/2009/06/kuvert-med-vikning.html

Ha det gott!

Susanne sa...

Men så fina!! Jag som älskar prickigt av nån anledning!!

Tack för titten i min Blogg! Du anar inte hur lycklig jag blir när någon lämnar ett litet meddelande.

Ja, jag längtar verkligen tills mitt 50-tals café är klart. Är ju i Rättvik på Classic Car week nu och samlar massor av braha grejor till cafét. har bla köpt en superlävker lampa.

Kram
Susanne

Cicci sa...

Vad läckert det blev. Kreativ som vanligt är du.
Kramiz

ANNAANNA sa...

Hallå Going!

Jo, jag har sett att jag vann hos Zanya *smiles* å jag är myyyyyycket nöjd över det.

Sjutton vilka fina flaggspel du gjort. Jag e ju "lite" glad i prickigt så...
Själv får jag inte tummarna ur, gjorde ett blå/brunt i papper tidigt i våras men det e ju inte samma sak.

Den däringa Fanny, hennes grejer måste jag nog ta å kolla upp.

Hoppas du har en supersuverän sommar.


MåGott/ANNA

Sanna F sa...

WOW vilka snygga flaggspel du gör!!! Jag vill åxå ha :))
KRAM

Josefin sa...

Underbara vimplar, önskar jag kunde sy...får väl ta och lära mig helt enkelt...=)

Muffin sa...

De där flaggspelen är såå läckra! ♥

Anonym sa...

De är kanonfina - får nog ta en tripp till tyglagret och kolla vad de har nu. Hittade förresten en hemsida ;-)

http://www.tyglagret.com/
fast man kan ju inte beställa via den.

Kram
Ann-Charlotte A