söndag, juni 21, 2009

Midsommar *med bilder*


Det bar av till vännerna i Halmstad på midsommar morgonen!
där blev det bubbel och en mega god sill lunch med Matjessill tårta , ägghalvor, lax och hemma inlagda sillar och värdinnan hade dukat upp så vackert!


Och fiffig bordsplacering med resår snodd ska kommas i håg till större fester så kan folk ha dom på sig....


en Smarrig jordgubbstårta blev det.... Ja det var små fingrar där och norpade gubbar Innan vi fick sjungigt för det var inte bara midsommar uttan Bröderna Bus Fyllde 5 år!

Sedan var det midsommar firande på hembygdsgården en lite promenad bort.....
Kan nästan svära på att jag såg en scrappare där men kunde inte koppla i hop vem det var...attan annars hade jag hejat!


sedan grillmiddag med ett underbart vin som det slank ner en hel del av ;)


Frukost på Midsommar dagen med rester från gårdagen ... helt fantastiskt gott!!!!


Sedan en sväng ner till stranden och en glass på Bettans bar...
Alla barnen blev nog mer eller mindre blötta för vilka vågor det gick in.....
Fick fotat lite Ego bilder och bilder på barnen men Dom får godkänna dom innan jag kan visa dom och dom sover fortfarande för på midsommar dagens kväll blev det Petraso Thai middag hemma med vännerna A och M med grabbar och det blev väldigt sent......
Väntar nu på Camilla ska komma förbi och sedan ska jag nog CC lite på SS det var bara skisser denna gången och jag som älskar Teman hm ... m men Jag har massa med kort ideer som jag Vill göra får se om det klickar.... sedan är det fotbollsträning för sonen och Ja jag hoppas inte de är massa måsten i dag..... för det skulle bara vara skönt med en skrot dag!

2 kommentarer:

Mia sa...

Första gången jag kommenterar här faktiskt. Men jag tror att det kanske var mig du såg på Hembygdsgården på midsommaraftonen. Jag såg nämligen dig, men tänkte att det inte kunde vara du eftersom du inte bor i Halmstad :)

Mia sa...

Nä jag tänkte att det antagligen inte var jag. Brukar smyga omkring och inspireras på lite olika scrapbloggar och kollar in dina alster lite då och då. Så på midsommarafton så såg jag dig vid midsommarstången och tänkte att det måste vara Petra, men ändå inte eftersom du inte bor här. Sen blev jag ju lite konfunderad när du hade skrivit om att du hade sett någon du kände igen. Men visste inte om du har varit inne på min blogg nån gång...
Jag ska antagligen på Summerscrap jag med, så då kanske vi ses där! :)