fredag, maj 01, 2009

Mina bidrag till Pyssel.net CC under påsken......


Falsk akvarell utmainingen har gjort Falsk akvarell med tombow och heroartsmaskrosen sedan pimpat med kesolock,fåglar från ett frimärke , inkidos Öppnalandskap och mini fjäril och sedan petrasoat det hela med en fjärilshov av grillpinne och vitlöksnät....


Altra Påskris- papper var denna utmaningen....klockrent enkel... hade köpt detta fina KAISEr papper av Mimas på Mässan.... Klippte ur och slog i öljetter och sattefast pärlfloss...svårare var det att få fota det i riset...fick låna grannens ris och uteplats med lä för att kunna få till en bild!


Denna tolkning var den Kristna Högtiden som Påsk är! använde ännu en gång ett söt kors jag fått av vännen C + 2 psalmblad som självklar är Från Påsk ;) Lite söta swirls och en krona från clearstamps ark och så klart lite söta Törn rosor från INKIDO hade en i de om att tagit och gjort en törnrosen krans på kortet men valet av papper är med tanke från svepduken från Jesu ansikte....


Varning för lågt flygande kärringar! en knäckt skylt och en snyggt uppklädd kärring på väg genom mörka skogen mot blåkulla var min Blåkulla utmaning.... Visst är Bakgrunds pappret Döläckert! Det är från Stämpelboden vet dock inte märke.... Svart glittrande träd älskar det.......självklart lera och snö på marken.....jag bor nära riktiga Blåkulla...Brattön!
och Jag Tjooo hoooo vann med Mitt Blåkulla kort! tack för alla röster....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint kort!! Fick leta länge innan jag hittade keso-locket, hihi!

Mvh Linda

Cicci sa...

Så mycket fint.
Läckert kort med häxan!
Kramiz

Karin sa...

vilka härliga alster du har gjort! Coola grejjer! =)

Teres sa...

Jätte fina saker du skapat. Visst var det du som gjorde kortet med DF kaninerna också? Undrar i sånna fall vart du köpt dem?
/ Teres

Petraso sa...

Ja det var jag som gjorde kaninerna....kommer i bloggen i morgon.....

Dom kan man köpa av starving Artist i usa funkar kanon bra.....

Biggan sa...

Härliga kort och påskkärring kortet är ju helt underbart!!! Grattis till vinsten!

Nina sa...

Urfina bidrag allihop, Petra! Du é grym! Grattis till vinsten!

Elina sa...

Jag röstade på ditt snygga ris! Inte visste jag att det var ett papper, det måste jag leta reda på!