måndag, december 29, 2008

Kalkon 2008


vår amerikansk /engelska -juldags middag: vildris med blodgrape, ungsbakad sötpotatis med cream frashie och muskvado socker, honungsstekta brysselkål, stuffing med bröd,bacom,selleri,cashewnötter, tranbärskompott(utanförbilden) skysås och clementinerna har jag bara glömt att plocka bort.....

Låt mig presentera Kalkon 2008 en präktig bit på 5,5 kg!

och middagen avslutades med en läcker Brownie med cashewnötter med massa god choklad i!
Tradition i vår familj att detta serveras på sambons födelsedag just innan jul eller på juldagen....

6 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken lycka att få komma och äta middag hos er...mmm ser så gott ut!

Cicci sa...

Så mycket gott det fanns att frästas av.
Kramiz

Kat! sa...

vilken tur att jag precis har ätit.... MYCKET gott fanns det såg jag. men kan man få receptet på brownien???

Anonym sa...

Vilken fest, Petra! Ser jättegott ut. Kram Rossanna

Anonym sa...

Dom däringa sötpotatisen i ugnen vill jag veta hur du gjort eftersom jag älskar sötpotatis.

Vad skoj att du bytt bild på headern - nu behöver jag inte vara rädd längre ;-)

Må så gott! /Grannen
http://ihuvetpaentant.blogspot.com/

Muffin sa...

Åh, så mycket gott! Jag kommer nästa år...;)