måndag, juni 23, 2008

Vad gör man???

Vad gör man?
Jobbar ju i en lätt grabbig miljö fast väldigt hjärtlig och jag är skyldig mina kollegor minst 3 tårtor. Sedan är det så att klillarna har krav, köpetårta godkännes inte och dom gillar inte min Kladdkaka som dom FLESTA ANDRA ÄLSKAR??
Tyvärr räckte bara grädden och marsipanen till en A kupa eller en lite B så dom kommer säkert klaga och säga att dom ville haft en DD....
Näääääääää dom kan inte ens storlekarna!
Fylld med passionsfrukt mousse, jordgubbssylt, jordgubbsmarsipan och sockerpasta med choklad smak..... Den är säkert Söt nog till dom killarna som hade dyrkat mig ÄNNU mera om jag gjort en Baklava....fast då hade dom väl sagt att deras mamma gjorde den bättre!
SÅ ÄT och TIG Gubbar!
Fnissssssss Jag ska åka buss med denna i morgon i en genomskinlig tårtbox!
Längtat till i morgon kväll då är det Sex in the city med Tjejerna!
tjoo hooo hmmmmm får göra en Carrie dykning i garderoben min
Edit: Ja nu har det utförts visa plastiska ingrep med sked på tårtan! Jisses vad dom åt...
Och chefen fotade den och skickade till dsin chef*pinsamt*
Dom var väldigt nöjda!!! Tur för dom!!!!
Det gick bra att åka bussen Brösten putade ju inte upp så mycket så det var nog ingen som såg vad det var vilket var tur.........
Tack för alla glada kommentarer så roligt!

22 kommentarer:

Nina sa...

*skrattkramper i kinderna*

Du har verkligen skön HUMOR, tjejen! Tack för kvällens bästa uppmuntring och skratt! :D

Karin sa...

Vilken underbar tårta!!!! Länge sedan jag tittade in här, men nu blev det av tack vare att du lämnade en hälsning hos mig. Så många helt fantastiska kort du gjort!!

Anonym sa...

Detta är ju för tokigt!!!! Tack för kvällens skratt. Hoppas dom har vett att uppskatta tårtan, både innehålls och utseendemässigt *hohohohohooo*

Lisbet sa...

Hej hopp....

Underbara och goda tuttar..*s*.

Har kollat runt en stund på din sida. Det är så kul atts evad andra pysslar med. Good work.

Anonym sa...

Ha, ha, ha..... detta var en underbar tårta!! Berätta vad de tyckte om den!!


www.veronkap.blogg.se

Midalina sa...

Hoppsan, höll på att väcka ungarna med mitt skrattanfall :) Du måste ge en uppdatering av bussturen o grabbarnas reaktion...

Anonym sa...

Shit vad häftig! Du måste skriva i bloggen hur det gick och vad de sa och hur folk omkring dig reagerade när de såg vad du hade i den genomskinliga tårtboxen!!!

FÖr övrigt: Mitt första besök här och jisses vad fina kort du gör! Hit kommer jag gärna igen för inspiration. Gillade julkortet massor och just att det var i turkost också!

Muffin sa...

Din galning - helt UNDERBAR!! Önskar att jag fick sitta på den bussen när du kliver på!
12 kort!!?!! Helt sanslöst....jag är glad om jag fixar 4 på en hel helg...
Kram på dig, bagar-Petra!

Cath. sa...

Hahaha, den är ju helt underbar!!! Och jag är också nyfiken på hur det gick sen.... ;D

Anonym sa...

ha ha ha.... gud så häftig. Wow du har verkligen handlag för att baka tårta... är du säker på att du inte är konditor ( min far är konditor och jag har sett många tårtor i mina dar) du är fantastiskt duktig på allt du gör... en äkta konstnär.

ha det gott
kram
katarina

Anonym sa...

Häftigt värre,den är jättefin!Jag tror jag dör av skratt! Berätta hur det går *SKRATTAR*.
Gillar dina kort oxå är klart.

Cornelia sa...

Absolut fantastisk!!!!

Anonym sa...

Hahaha!!! Vilken cool tårta!

Kickans_blogg sa...

Såå läcker!! Ska bli kul att höra om bussresan OCH gubbarnas min!!
:0) Kram Kicki

Anonym sa...

Vilket jobb du lagt ner på denna humortårta!! Om de inte blir nöjda så tycker jag att du skall ge dem 2veckor gamla mandelkubb. Underbart Julkort nedan! Sommarlovskortet ovan är enormt detaljrikt, man ångrar ju att man inte behöll Skara Sommarland reklam... Kramen!

Unknown sa...

Hihihi! Åh, va skoj! :)
Gillar dina kort också och inte bara tårtan! ;)
Kram!

Anonym sa...

Tjena bruden!
Vems tuttar har du lånat? de ser ju helt äkta ut! måste hålla med föregående talare i allt! FANTASTISKT bra! Förstår att grabbarna älskar dig!
Korten är så underbara! Ha det gott hälsar 6 in the city kompisen! Kör guldigt idag! vad kör du?

Katrin sa...

*skrattar så tårarna sprutar* Ååååååh så lovely! Måste bara vara en Petraso till detta!!!

Anonym sa...

Så snygg tårta härlig av dig att komma på den ideén :) *ler*

Anonym sa...

Det var den häftigaste tårtan jag har sett!! Undebaaar!! =D=D=D

Anonym sa...

Du är fantastisk på att hitta på saker/hyss!

Michaela Lejonberg sa...

hahahaha! den var ju bara för bra! Får man "lifta" den idén tro? Ska nog göra en sån tårta te gubben när han fyller 30år!