fredag, juni 27, 2008

Back to real Petraso style ?


Andvänt vad min dotter kallar "plattkulor" i glas, massa små stickers från Stämpelhuset i Västerås, Inqe B journal stämpel, friends stämpel catlife från papermaze, en fjärils stämpel från magnolia 2005????med crakel lack,petraso hjärta i cernit och så min NYA Älskade kykling från DF som Jane super snabbt levererade! Stickels och puncinella....
Ska shoppa massa puncinella!!!! Gillar det!


Snyft! nu gick den sista luckan i SKARA sommarland kalendern....
Cs och det svarta pappret är INKIDO och flaggan är deras mönsterpapper Gunnebo ruta svart!
Banden är från Panduro och det har jag fått av Lillblomma och silvernätet*puss*
Puncinellan och chipisen från *goa *MillanPillan
och så gubben är en kasserad McD leksak......
*Ej snodd av barnen dom ger mig frivilligt saker och är stolta när jag använder dom*
Lejonet är från en Peugoet fälg, nä den är ej hellre snodd utan jag fick den när vi skrotade fälgar med fel bultmönster på mitt förra jobb ;)
Jag är en samlare och använder sakerna men i bland kan det gå ett år tills det rätta projektet kommer.

14 kommentarer:

Anonym sa...

*hahaha* vilken fantasi du har! Dina LO är helt underbara!

Anonym sa...

Otroligt roliga och fantasifulla alster. Kul att du använder så udda och "knasiga" saker.

Muffin sa...

Ja, de här kan man titta på länge - du är helt suverän!! DF-kycklingen är verkligen ljuvlig. Vilken total orgie i roliga dekos!
Kram!

Katrin sa...

Vilka snygga kort! Det var verkligen roligt att kika in hos dej=) Det är inte sista gången

Ha det så bra!

Cath. sa...

Häftigt med så många och annorlunda dekos! Helt underbart! Vilken kreativitet och fantasi du äger!
Ha en trevlig helg!

Marie sa...

så kreativt!! :D

Karolina/karehed sa...

Knasiga men väldigt roliga dekorationer. Får nog börja rota lite i lådorna och se vad man kan hitta! Tack för inspirationen :0)

Anonym sa...

Du är rolig du :-D
Nu har jag bakat fyra nya sorters kakor och satt rabarbersaft och jordgubbssaft! Du är välkommen på fika när du vill :-D

Anonym sa...

Jättecoola! Gillar som sagt din fantasi.
Punchinella finns i 11 färger hos landstoken.se ;)
Hälsningar
Helena

Anonym sa...

OJ, oj, oj! Här händer det alltid kul grejer! Coolt =O)

Veronica sa...

*hahahahahahahahahahah*!!!!!!!!
Helt fantastiskt kort! Min 6årige son står nu bredvid mig och tycker ditt kort är så coooolt!
Och jag med givetvis!
Kul att titta på och man kan verkligen titta länge för man hittar nya saker hela tiden.
kram kram

Nina sa...

Haha! Sköna, roliga, snygga, färgglada, tokiga, innovativa kort! VERY Petraso-stylish ;)

KRAAAM!

Jeanette sa...

Fantasin flödar ser jag. Cool kyckling..ha ha ha

maxell sa...

Klockrent! Skitsnyggt helt enkelt.

Åsså måste jag undra. De där figurerna. Vad har du för trick för att få dem att sitta? Jag har ju några såna där i min ekorrsamling med å har inte riktigt klurat ut hur jag ska få fast dem...