torsdag, maj 01, 2008

Dopkort till tvillingflickor



Lilla katekesen och skedar från Loppis.
Ett gamalt sassafrasslass som embossats i min nya Cb folder.
På dopdagen är INKIDO.
Frills,halvpärlor, blommor, band
allt kan man hitta hos Format papper i GBG
Ska i dag försöka deltaga i Annas Scrapbooking Cybercrop,alltid lika skoj med cropar och Anna bjuder på kul utmaningar.
Jag vann 2 av tävlingarna på KIF cropen... Märta kortet och dopklänningen!! jag kommer få pris i från dom trevliga sponsorena Katscrap och Scrapparkalja.
Ett tack till Pysselmyran Sofia,Handstämplat Anna-karin för stämplarna jag fått!
och i förhand till Stämpelgården Millan för knapparna jag vunnit i en utlottning.
*Ska nog köpa en lott*
Nä nu får jag lämna cyberspace och pyssla lite har en påse med lite gått och blandat pyssel från min snabb raid på stan i går innan Valborgsfirandet hos svägersan och svågern.
Fick köpt 4 av 7 presenter till de närmaste 2 veckornas barnkalas men så ska det väl kort på presenterna också så jag har en del att göra....

16 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbara kort, gillar verkligen skedarna! CB foldern bara MÅSTE jag ha, har sett dem på nätet men tyckte de inte verkade så fina. Tills jag sett dig använda dem! Nu vill jag ha!

Lycka till på CC:n och tack för din söta kommentar hos mig! (som alltid).

SasSa sa...

Men du är ju för söt;). Tack så jättemycket*rodnar*.
Sicka söta kort du gjort. Älskar skedarna på, färgerna, ja allt. Liftar jag gärna någongång. Du är så duktig på att se saker runt om som man kan använda. Kul tycker jag. Tack för all inspiration!
Massa kramar SasSa

SasSa sa...

Jo nu läste jag kommentaren ovan och kan bara hålla med, den embossfoldern måste jag med ha nu...:) Tyckte heller inte att den var jättefin innan.
Önskar fortsatt trevlig 1 maj.
Kram igen;)

Kickans_blogg sa...

Helt i min smak!!! Verkligen liftvarning på dessa!! :0)
Kramizar Kicki

Anonym sa...

Grymt fina är även dessa, Petra! Inser nu att jag saknar en embossing variant. . .Stort grattis till alla vinsterna!! Vilken 'röta' men det är förmodligen inte bara tur säger jag som inte sett allt du tävlat med. Missade Format igår eftersom de stängde tidigt, kanske blir det nytt försök på lördag.
Kramen

Ewonne sa...

Det är så häftigt med skedarna!!! Kanske stjäler den idén om jag måste göra något dopkort nån gång ;o)

//Ewonne

Lillemor sa...

Så vackra kort du gjort! Riktiga prinsesskort!
Lillemor

Anonym sa...

Hej Petra - dessa är ju helt fantastiska - jag vet att beställaren kommer att bli supernöjd! Kan bara hålla med tidigare inlägg att du är en stor inspirationskälla och att du ser möjligheter i det mesta för att göra något kreativt av det. Härligt!
Kram Helene¤

Katrin sa...

*asg* katekesen på dopkortet! Du är för festlig!!!
Korten är iaf ljuvligt söta och finstämda. Idén med skedarna är så himla söt!!!

Anonym sa...

Jättesöta! :) Verkligen en bra idé att ha skedar på dopkorten. Grattis till dina vinster! Det låter som om en lott inte vore fel just nu, du verkar vara inne i ett turstim! Fast det är ju inte bara tur, eller hur? Dopklänningen t.ex. är ju överlägset snyggast. :)

Ha en härlig helg!
Kramar

Nina sa...

Alldeles perfekta dopkort ju! Du är genial.

Snurklan sa...

Åhh jag gillar verkligen dina dopkort med skedar dom är så fina!

Biggan sa...

Läckert med skedarna och katekesen kommer äntligen till användning! :)
Grattis till alla vinsterna!

Ulrika aka LillBlomman sa...

Stort garttis till vinsterna!!! Så underbara kort du gjort! Älskar idén med skedarna!! Ha det gott!

Anonym sa...

Otroligt läckra dopkort!!! Både dessa och de två tidigare!

Anonym sa...

Vilka läckra dopkort! Såååå snygga!

Och än en gång, grattis till knapparna. Ska bli kul att se vad du hittar på för något kul med dem.